Váli Péter – Vezetőségi tag


váli Üdvözlök mindenkit, Váli Péter vagyok, az MNKE vezetőségi tagja. Érden lakom a családommal együtt és jelenleg egy kan komondor van a portánkon. Magyar érzelmű ember révén, nem is lehetett kérdés, hogy milyen kutya fajta legyen az udvarban: természetesen magyar, ezen belül is komondor.

Gyermekkoromban édesapámmal jártam kutyakiállításokra, ott láttam életemben először komondort. Már gyermekfejjel is teljesen lenyűgözött a nyugodt és kiegyensúlyozott viselkedés, amit ott és akkor láthattam. Az első szemtől szembeni találkozásom a komondorral 17 éves koromban történt. A gazda jelenlétében léptem be a portára és azonnal megjelent előttem teljes szőrben és izomban. A kutya rám nézett, és éreztem azt, hogy sugallja felém: „Eddig és ne tovább!”. Lenyűgöző volt az az élmény. Akkor szövetség köttetett köztem és a komondor fajta között. Szakkönyveket vettem és sokat olvastam a fajtáról.

Miután családi házba költöztünk nem volt kérdés, hogy milyen kutyafajtát válasszunk társnak: természetesen komondort. Családom kicsit kétkedve fogadta, de ma már mindannyian látjuk: jó döntés volt. Megismerhettem a komondor azon tulajdonságait, amit csak személyes kapcsolat alapján lehet kitapasztalni. A feltételnélküli ragaszkodást és alázatot. A nyugodt, kiegyensúlyozott viselkedést és nem utolsó sorban azt, hogy mindig készen áll a porta védelmére.

 

VISSZA

TOVÁBB